بانک اطلاعات دارویی

۶ ماده غذایی فوق العاده که با سرطان مبارزه می کنند

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، کافی است به یخچال خود نگاهی بندازید. “تمام مطالعات در مورد سرطان و تغذیه، اشاره به خوردن غذاهای گیاهی برای مواد مغذی گیاهی دیگر ترکیبات خاص آنها دارد.این را ریچارد بلیوو، دکترای پیشگیری و درمان سرطان در دانشگاه کبک در مونترال و نویسنده غذاهایی برای مبارزه با سرطان می گوید. ۵-۹ سهم در روزرا از همه نوع از میوه ها و سبزیجات به خصوص این شش میوه ، در نظر بگیرید.

کلم بروکلی

جد فاهی پژوهشگر دانشگاه میشیگان می گوید: تمام سبزیجات چلیپایی (مثل گل کلم، کلم، کلم پیچ) حاوی ویژگی های ضد سرطانی است، اما تنها کلم بروکلی با مقدار قابل توجهی از سولفورافان، حاوی یک ترکیب ویژه قوی است که باعث افزایش آنزیم محافظ بدن و گرگرفتگی و کاهش مواد شیمیایی سرطان زا است. در یک مطالعه اخیر بر روی موش دریافتند که سولفورافان سلول های بنیادی سرطانی ای که به رشد تومور کمک می کنند را مورد هدف قرار می دهد.

به مبارزه با این سرطان ها کمک می کند

سرطان پستان، کبد، ریه، پروستات، پوست، معده و مثانه.

توصیه به شما

هرچه کلم بروکلی بیشتر، بهتر. تحقیقات پیشنهاد می دهد که کلم بروکلی را به هرکجا از رژیم غذایی که می توانید، اضافه کنید: بر روی املت ، پیتزا و یا از سالاد اضافه کنید.

انواع توت ها

با توجه به گفته گری دی استونر، دکترا، استاد طب داخلی در دانشگاه کالج ایالتی اوهایو پزشکی. همه انواع توت ها حاوی مواد مغذی گیاهی ضد سرطان است. اما تمشک سیاه و سفید، به طور خاص، غلظت بسیار بالایی از مواد شیمیایی گیاهی به نام آنتوسیانین ها دارد باعث ، که کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی و تازه نگه داشتن عروق خونی جدید می شود (و به طور بالقوه تغذیه یک تومور سرطانی).

به مبارزه با این سرطان ها کمک می کند

روده بزرگ، مری، سرطان های دهان و پوست.

توصیه به شما

استونر از یک پودرکنستانتره توت در مطالعات خود استفاده کرد ، اما می گوید نیم فنجان از انواع توت ها در روز ممکن است به سلامت شما، کمک کند.

گوجه فرنگی ها

دکتر بلیوو در در یک مطالعه در تغذیه و سرطان شده است، در این مورد می گوید: این سبزی های آبدار بهترین منبع غذایی لیکوپن هستند، که کاروتنوئیدی است که به گوجه فرنگی رنگ قرمز می دهد، و این خبر خوبی است، زیرا لیکوپن برای متوقف کردن رشد سلول های سرطان آندومتر مفید است . سرطان آندومتر باعث نزدیک ۸۰۰۰ مرگ و میر در سال است.

به مبارزه با این سرطان ها کمک می کند

سرطان آندومتر، ریه، پروستات و معده.

توصیه به شما :

بزرگترین مزایای از گوجه فرنگی پخته شده (فکر می کنم در سس پاستا!) این است که روند گرمایش باعث می شود که مقدار لیکوپن قابل جذب برای بدن شما افزایش یابد.

گردو

ایلین هاردمن، دکتراو استاد دانشکده پزشکی دانشگاه در هانتینگتون در غرب ویرجینیا می گوید: فیتواسترول گردو (مولکولی کلسترول مانند که در گیاهان یافت می شود) نشان داده شده است که برای جلوگیری از گیرنده های استروژن در سلول های سرطان پستان، احتمالا کاهش سلول مفید است.

به مبارزه با این سرطان ها کمک می کند

 پستان و پروستات

هاردمن در تحقیقاتش این نکته را کشف کرد که خوردن یک اونس گردو در روز ممکن است بهترین مزایای عملکردی را داشته باشد.

سیر

بلیوو می گوید : مواد شیمیایی گیاهی در سیر یافت شده که برای جلوگیری از تشکیل نیتروزآمین ( مواد سرطان زاکه در معده و در روده ها، در شرایط خاصی تشکیل می شوند) مفید است. زمانی که شما نیترات ها را مصرف می کنید ، در واقع نگهدارنده مواد غذایی را دریافت کرده اید. در مطالعه ای در سلامت زنان آیووا مشاهده شد که زنانی که بیشترین مقدار سیررا در رژیم غذایی خود دریافت می کردند،۵۰ درصد، احتمال کمتری برای ابتلای به سرطان های روده خاصی نسبت به زنانی که حداقل مقدار را دریافت می کردند، داشتند.

به مبارزه با این سرطان ها کمک می کند

سرطان پستان، روده بزرگ، مری و معده.

توصیه به شما

یک حبه تازه سیررا ریز ریز کنید و (خرد کردن به انتشار آنزیم های سودمند کمک می کند) و آنرا در سس گوجه فرنگی که سرشار از لیکوپن است و در حال جوشیدن است، بخیسانید.

حبوبات

دریک مطالعه که دانشگاه ایالتی میشیگان انجام گرفت، دریافتند که دانه های سیاه و سفید لوبیای دریایی به طور قابل توجهی باعث کاهش بروز روده بزرگ سرطان در موش ها می شود که بخشی از آن به دلیل رژیم غذایی غنی از حبوبات و افزایش سطح بوتیرات اسید چرب است ، که در غلظت های بالا اثرات محافظتی در برابر رشد سرطان دارد. مطالعه دیگری، در مجله زراعت و اصلاح نباتات، این را مطرح کرد که حبوبات خشک شده به خصوص در جلوگیری از سرطان سینه در موش موثر است.

به مبارزه با این سرطان ها کمک می کند

پستان و روده بزرگ

توصیه به شما

اضافه کردن یک سهم (نصف فنجان) حبوبات به صورت چند بار در هفته (یا یک قوطی یا لوبیا خشک که خیس و پخته شده) به چرخش معمول استفاده شما از سبزی و یا سبزیجات دیگر.

چه غذاهایی را نباید بخوریم: چربی های حیوانی

شریل فربرگ نویسنده مثبت اندیشی نامحدود می گوید: در حالی که محققان هنوز در تلاش هستند که برای این مواد غذایی مزایای جلوگیری از سرطان را تعیین کنند، ما می دانیم اگر شما می خواهید از خود محافظت کنید، این غذاها را نباید بخورید.

چربی های حیوانی : گوشت، پنیر و کره می تواند سرشار از چربی های اشباع شده است که باعث چاقی و با پیش آگهی سرطان در ارتباط است. منابع پروتئینی بدون چربی ، مانند ماهی، لبنیات کم چرب و لوبیاهای خوب را انتخاب کنید.

چه غذاهایی را نباید بخوریم: گوشت های فرآیند شده

مصرف یک بار یک هات داگ و یا چند برش بیکن و … شما را از بین نمی برد، اما آنها مواد اصلی از رژیم غذایی را ندارند. برخی گوشت ها با مقدار زیادی از نیتریت ها و نیترات ها که مواد نگهدارنده ای هستند که می توانند در مقادیر زیاد، به طور بالقوه خطر ابتلا به معده و سرطان های دیگر را افزایش دهد، فرآیند می شود.

 

6 ماده غذایی فوق العاده که با سرطان مبارزه می کنند
چه نوشیدنی هایی را ننوشیم : نوشیدنی های دارای مقدار بیش از حد الکل

پس از یک نوشیدنی متوقف شوید! میگساری کردن زیاد و دائم الخمر بودن با افزایش خطر ابتلا به سرطان های دهان، مری، و پستان همراه است.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط Leslie Barrie به رشته تحریر در آمده است و توسط داروباکس به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *