بانک اطلاعات دارویی

همه آنچه که باید در مورد فلوکستین (پروزاک) بدانید

همه آنچه که باید در مورد فلوکستین (پروزاک) بدانید

فلوکستین

داروی پروزاک ® ( کپسول فلوکستین) از دسته داروهای ضد افسردگی و مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین است. به عبارتی این دارو باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می شود (سروتونین یک ماده طبیعی در مغز است که به حفظ تعادل روانی کمک می کند)

کپسول های 10 میلی گرمی،20 میلی گرمی و 40 میلی گرمی فلوکستین در بازار موجود است.

فلوکستین (Prozac ) بیشتر برای درمان افسردگی استفاده می شود.همچنین در اختلال وسواسی جبری ، برخی از اختلالات غذا خوردن ، و حملات وحشت (پنیک) نیز استفاده می شود.

فلوکستین ممکن است حالت خلقی، خواب، اشتها و میزان انرژی شما را بهبود بخشد و ممکن است به بهبود علاقه شما به زندگی روزمره نیز کمک کند.

فلوکستین قادر است ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات هراس را کاهش دهد. همچنین ممکن است کارهای وسواسی/اجباری مانند شستشوی دست، شمارش و چک کردن مکرر که باعث تداخل با زندگی روزانه تان می شود را کاهش دهد.

فلوکستین ممکن است علائم قبل از قاعدگی مانند تحریک پذیری، افزایش اشتها و افسردگی را نیز کاهش دهد. فلوکستین  همچنین ممکن است سبب بهبود رفتارهای پرخوری در بولیمیا شود.

[divider]

محتوای صفحه (قابل کلیک)

  • 1 نکاتی مهمی که در مورد فلوکستین باید بدانید
      • 1.0.1 عوارض جانبی
        • 1.0.1.1 روش مصرف فلوکستین (FLUOXETINE)
        • 1.0.1.2 تداخلات دارویی فلوکستین

نکاتی مهمی که در مورد فلوکستین باید بدانید

  • ممکن است در چند هفته اول این دارو تاثیر چندانی نگذارد و حتی موجب تقویت افکار خودکشی شود.پس در هفته های اول با پزشکتان مرتب در ارتباط باشید.
  • ممکن است 4 تا 5 هفته یا ​​بیشتر طول بکشد تا شما اثرات مفید دارو را به خوبی لمس کنید.
  • فلوکستین علاوه بر موارد فوق، گاهی برای درمان اعتیاد به الکل ، اختلال نقص توجه ، اختلال شخصیت مرزی ، اختلال خواب، اختلالات روانپزشکی دیگر، اختلال استرس پس از سانحه ، سندرم تورت ، چاقی، مشکلات جنسی ، و فوبیا (ترس) استفاده می شود.
  • اگر شما به طور ناگهانی مصرف فلوکستین را قطع کنید، ممکن است علائم ترک از جمله تغییرات خلق و خو ، تحریک پذیری ، اضطراب، سرگیجه، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست ها یا پاها ، اضطراب ، گیجی، سردرد، خستگی، و سخت به خواب رفتن و یا در خواب ماندن را تجربه کنید (قطع مصرف دارو باید حتما زیر نظر پزشک انجام شود).
  • فلوکستین در شیرمادر ترشح می شود و به همین دلیل در شیردهی توصیه نمی شود
  • در حاملگی فلوکستین معمولا مصرف نمی شود ولی مصرف یا عدم مصرف این دارو در حاملگی به نظر روان پزشک تان بستگی دارد.

[divider]

عوارض جانبی

فلوکستین ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. اگر هر یک از این علائم شدید هستند به دکترتان بگویید :

  •     عصبانیت
  •     تهوع
  •     خشکی دهان
  •     گلو درد
  •     خواب آلودگی
  •     ضعف
  •     لرزش غیر قابل کنترل یک قسمت از بدن
  •     از دست دادن اشتها
  •     از دست دادن وزن
  •     تغییر در میل جنسی و یا توانایی جنسی
  •     تعریق بیش از حد

[divider]

عوارض جانبی ناشایع ولی جدی ونیازمند بررسی فوری و قطع دارو:

  •     کهیر و ضایعات جوش مانند پوستی
  •     تب
  •     درد مفاصل
  •     تورم صورت ، گلو، زبان ، لب ها، چشم ها، دست ها، پاها ، مچ پا، و یا پایین پاها
  •     مشکل  تنفسی یا بلع
  •     تب ، تعریق ، گیجی، ضربان قلب سریع یا نامنظم، و عضلات شدید خشکی
  •     دیدن چیزها یا صداهایی که وجود ندارند (توهمات شنوایی یا بینایی)
  •     تشنج

[divider]

روش مصرف فلوکستین (FLUOXETINE)

قبل از شروع استفاده از فلوکستین حتما راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروخانه  را بخوانید.

فلوکستین معمولا بصورت یک بار در روز صبح ها مصرف می شود. اگر شما دو بار در روز این دارو مصرف می کنید، پزشک ممکن است دارو را در دو دوز منقسم در صبح و ظهر تجویز کند.

اگر فلوکستین را برای مشکلات پیش از قاعدگی مصرف می کنید، پزشک ممکن است دارو را برای استفاده دائمی روزانه یا فقط برای 2 هفته قبل از دوره ی پریودتان تجویز کند.

دوز براساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان تنظیم و تجویز می شود و دوز ثابتی برای همه افراد وجود ندارد. برای کاهش خطر عوارض جانبی، پزشک ممکن است دارو در دوز کم شروع کند و به تدریج دوز دارویتان را افزایش دهد.

دستورالعمل های دکتر خود را با دقت دنبال کنید. برای به دست آوردن بیشترین سود از فلوکستین باید این دارو را مرتب استفاده کنید.

خیلی مهم است که حتی اگر احساس خوبی داشته باشید، این دارو را با دستور پزشکتان ادامه دهید و قبل از مشاوره با پزشک خود،مصرف این دارو را متوقف نکنید.

بعضی از شرایط روانپزشکی و برخی بیماری ها ممکن است هنگامی که دارو به طور ناگهانی متوقف می شود، بدتر شوند و ممکن است لازم باشد در هنگام عدم نیاز به دارو، دوز دارو را به تدریج کاهش دهید.

اگر پس از 2-3 هفته وضعیت شما بهبود نیافت و یا بدتر شد،حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر یک نوبت دارو را فراموش کرده اید بخورید و چند ساعت بعد یادتان می آید مشکلی نیست و میتوانید دوز فراموش شده را مصرف کنید ولی اگر نزدیک دوز بعدی شده ، دوزی که جا انداخته اید را دیگر مصرف نکنید و به جایش از دوز بعدی طبق برنامه ادامه دهید .

[divider]

تداخلات دارویی فلوکستین

تداخلات دارویی ممکن است باعث تغییر اثرات داروها یا افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی شود. این نوشته شامل تمام تداخلات احتمالی دارو نیست. قبل از مصرف فلوکستین فهرستی از تمام داروهای شیمیایی یا گیاهی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی / غیر تجویزی و محصولات گیاهی) را با پزشکتان نشان دهید.

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل کنند عبارتند از:

  • داروهایی که توسط برخی از آنزیم های کبدی تجزیه می شوند از جمله وینبلاستین، آنتی آریتمیک ها مانند پروپوفنون / فلوکائینید، داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای مثل دزیپیرامین / ایمیپرامین، داروهای دیگر که باعث خونریزی / کبودی می شوند، از جمله کلوپیدوگرل، NSAIDs ها مانند ایبوپروفن، “رقیق کننده های خون” مانند وارفارین.

 

  • مهارکننده های مونوامین اکسیداز با فلوکستین تداخلات جدی و خطرناک دارند. از مصرف مهار کننده های MAO (ایسوکاربوکازید، لینزولید، متیلن بلو، مکلببامید، فنلزین، پروکاریسین، سبژیلین، ترانیلسیپرومین) در طول درمان با این دارو اجتناب کنید. بیشتر مهار کننده های MAO همچنین نباید برای 2 هفته قبل و حداقل 5 هفته بعد از درمان با این دارو مصرف شوند.

 

  • آسپرین می تواند خطر خونریزی هنگام استفاده با فلوکستین را افزایش دهد. با این حال، اگر پزشک شما به شما دستور داده تا آسپیرین را برای حمله قلبی یا پیشگیری از سکته (معمولا در دوزهای 81 تا 325 میلی گرم در روز) مصرف کنید، باید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشکتان به شما بگوید.

 

  •  اگر شما داروهای دیگر که افزایش سطح سروتونین می دهند: از جمله داروهای خیابانی مانند MDMA / اکستازی، قرص سنتور، داروهای ضد افسردگی خاص ( مانند سیتالوپرام / پرفسستین، SNRIs مانند دالوکستین / ونلافاکسین)، تریپتوفان، و غیره مصرف کنید. خطر ابتلا به سندرم سروتونین / سمیت سروتونینی ممکن است بطور قابل توجهی افزایش یابد.

 

  • داروهای دیگر که موجب خواب آلودگی می شوند. شامل الکل، ماری جوانا، آنتی هیستامین ها (مانند سیتیزین، دیفن هیدرامین)، داروهای خواب آور یا ضد اضطراب (مانند الپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، آرامبخشهای عضلانی و داروهای ضد درد (مانند کدئین) ممکن است تداخلاتی با فلوکستین داشته باشند.

 

[divider]

این مطلب فقط برای آموزش اطلاعات عمومی پزشکی برای عموم مردم است و به هیچ عنوان جنبه تشخیصی درمانی ندارد و جایگزین ویزیت تخصصی و حضوری پزشک نیست.

فلوکستین, همه آنچه که باید در مورد فلوکستین (پروزاک) بدانید

دکتر مصطفی امیری متخصص مغزواعصاب و فوق تخصص اختلالات خواب

بورد تخصصی مغزواعصاب از دانشگاه تهران

[divider]

3.7
29
votes
امتیاز دهی به این نوشته

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان داروباکس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی داروباکس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎


درمان بی خوابی بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 


درمان افسردگی

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه داروباکس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان داروباکس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان اضطراب در منزل بدون دارو

عضویت
Notify of

guest


439 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
آلا

سلام.. من دو ماهه فلوكستين مي خورم روزي دو قرص بعد چند روز نخوردم الان مفصل زانوم خيلي درد مي كنه بي دليل ممكنه به خاطر نخوردن ناگهاني باشه يا حتي از عوارض خود قرص؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی بله حالتی که ذکر کردید میتواند از قطع ناگهانی دارو باشد. توصیه میشود با پزشک معالجتان در میان بگذارید. (قطع دارو باید توسط پزشک معالج و طی دوره مشخص انجام شود نه به صورت خودسرانه و ناگهانی)

فاطمه

سلام به دکتر مراجعه کردم بابت بیماری دیابت ولی فلوکستین 20 به من داده الان توی موارد منع مصرف دیابت هم بود با اینکه بنده نه افسردگی دارم و نه وسواس ولی نمی دونم برای چی تجویز شده یه هفته ای است می خورم و به شدت ضعف دارم ، اضطراب و گرفتگی عضلات نمی دونم بادی ادامه بدم یا نه در ضمن داروی دیابت هم مصرف می کنم .

مدیر بخش توسعه و تحقیق

دوست گرامی
بهتر است موارد ذکر شده را به پزشک معالج اطلاع دهید
ممکن است وی تغییراتی در دوز مصرفی ایجاد کند یا چایگزینی ارائه دهد

سامان

سلام ایا این قرص با قرص کلنوزپام تداخل دارویی نداره؟از پزشک پرسیدم گفتند خیر خواستم مطمعا بشم. با سپاس فراوان

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی طبق نظر پزشک معالجتان عمل نمایید. مشکلی ندارد.

علیرضا

سلام خسته نباشید
چرا همراه با مصرف فلوکستین مصرف پرانول من هم افزایش پیاد میکنه اخه وقتی فلوکستین ۱۰ مصرف میکردم دکتر پرانول ده هم بهم میداد الان فلو کستین را ۲۰ کرده پرانول را هم باید ۲۰ مصرف کنم
سوال من اینه چه ارتباطی بین افزایش دوز فلوکستین وافزایش دوز پرانول وجود داره؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی ارتباط خاصی بین دوز این دو دارو وجود ندارد، تشخیص پزشک معالج اینگونه بوده است. توصیه میشود طبق تجویز وی مصرف نمایید.

Saeed

سلام وقتتون بخیر
پسری هستم ۲۶ ساله دچار یکسری علائم اوتیسم البته نه شدید هستم دکتر قبلا برام فلوکستین نوشته ولی استفاده نکردم .حالا نمیدونم اگر دوره یک ماه استفاده کنم تا چه مدت امکان داره بعد از قطع قرص عوارضش رو داشته باشم

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی برای بهبودی و درمان هر اختلالی باید داروهای تجویز شده توسط پزشک مصرف گردد در غیر این صورت نه تنها درمان حاصل نمیگردد بلکه ممکن است اختلال تشدید گردد. بنابر این توصیه میشود با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا دوباره دوز دارو و نحوه مصرف تعیین گردد. مصرف دارو حتی با وجود عوارض، تحت نظر پزشک مشکلی ندارد و پس از مدتی با تغییر دوز مصرفی رفع میگردد.

شری

سلام من به پیشنهادیکی ازاشناهام فلوکستین ۲۰مصرف کردم یکی دوهفته بعدش احساس میکردم دیگه روم اثرنداره و باید روزی چندبارمصرف کنم وخلاصه یهویی قطع کردم وتصمیم گرفتم وقتایی که دلم میگیره وحال روحیم افتضاح میشه یدونه بخورم به نظرشما این درسته؟ یاعوارض داره ؟مثلا اگه طی یک ماه 2 تاازین قرصا بخورم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی قطعا مصرف خودسرانه این دارو موجب مشکلات جسمی میگردد. این دارو باید تحت نظر پزشک و با تجویز وی مصرف گردد. توصیه می شود در مورد حالات روحی خود با روانپزشک صحبت کنید تا در صورت لزوم داروی مناسب تجویز گردد. در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما، میتوانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. با آرزوی سلامتی شما دوست عزیز

عسگری

سلام. من به توصیه پزشک روزی یه عدد فلوکستین 20 مصرف میکنم اما متاسفانه پایین تنه من پر از جوشهای چربی و حالت زگیل شده است چه پیشنهادی دارید

خ علیمردان

سلام روزتون بخیر 6ماه پیش عمل فیوژن کمر داشتم بعد از عمل در اثر دردهای وحشتناکی که داشتم اصلا خواب نداشتم روز که اصلا شب هم شاید دو ساعت حتی باخوردن قرص های آرامبخش هم بعضی شبها تا صبح بیدارم و خیلی شبها از بی خوابی گریه می کنم بی خوابی روی خلق و خو و ارتباطم با اطرافیان اثر گذاشته . از راهنمایی شما سپاسگزارم

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز نیاز به معاینه و بررسی شما می باشد. پس از عمل فیوژن، درد طبیعی می باشد و پزشک معالج داروی ضد درد تجویز می نماید. به مرور زمان که ناحیه جراحی شده بهبود می یابد، فرد نیز احساس بهتری داشته و می تواند فعالیت های بیشتری انجام دهد . بیشترین درد در مدت 4 هفته بعد از عمل بروز خواهد کرد اما به تدریج کاهش می یابد. برخی افراد مانند شما، 3 تا 6 ماه بعد از عمل جراحی از درد شکایت می کنند. درد باید با اهمیت تلقی شود زیرا روند بهبودی را کند می کند.… Read more »

سارا

من سه ماه فلوکستین ۲۰ مصرف کردم با تجویز پزشک. الان ۵ روزه تموم شده و دکتر دستوری برای قطع تدریجی ندادن. ۵ روزه پلکم بشدت میپره.سرم درد میکنه.لرزش و بی خوابی دارم.ضعف دارم و مردمک چشمم گشاد شده. لطفا کمکم کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
حالت هایی که ذکر کردید به علت قطع ناگهانی مصرف دارو می باشد. توصیه می شود این حالت ها را با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا متناسب با شدت آن، راهکار مناسب اتخاذ گردد.
با آرزوی سلامتی شما

امیر

سلام. من سه-چهار سال هست فلوکستیم می خوردم البته با تجویز پزشک‌. الان حدود ۱۰-۱۲ روزه ک نمی خورم. حالت افسردگی و بیحالی دارم. ارتباطی با قطع مصرف داره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
ممکن است دچار عوارض قطع مصرف دارو شده باشید. این دارو باید تحت نظر پزشک، کاهش یا قطع گردد. زیرا این دارو باید به تدریج کاهش یابد. توصیه می شود در این خصوص با پزشک معالج خود صحبت نمایید.

فرانک

با سلام و وقت بخیر
من بدلیل سردردهای عصبی که داشتم به دلیل حجم بالای تزم. دکترمتخصص اعصاب برام قرص فلوکسیتین 10 نوشتن برای 40 روز .مصرف کردم و بدلیل اینکه دیگه سردرد های عصبی رو تجربه نکنم خودم دارو رو تا 4 ماه ادامه دادم.اما درحال حاضر بدلیل تاثیری که روی زندگی شخصیم گذاشته مصرف دارو را میخواستم قطع کنم.سوالی که داشتم این هست که آیا دارو رو تدریجی قطع کنم یا باید از داروهای جایگزین برای قطع فلوکسیتین استفاده کنم؟

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
در صورتی که هر روز مصرف می فرمائید بهتراست یک هفته درمیان و سپس دو روزدر هفته و هفته ای یک عدد و در نهایت قطع بفرمائید .

سعید

سلام. من چند ماهیه که مشکل یبوست داشتم و کم کم داشت خوب میشد که دکتر عاصاب داروی فلوکستین رو برام تجویز کرده و از روز شنبه که دارم مصرف میکنم یبوستم برگشته. موقتیه؟ اگر نه چطور باید این دارو رو قطع کنم؟ الان فلوکستین 20 مصرف میکنم. قبلش سرترالین مصرف میکردم. با تشکر

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
کاهش اشتها، کاهش وزن جزو عوارض احتمالی مصرف این دارو در برخی افراد می باشد، به طور مستقیم یبوست عوارض این دارو نمی باشد اما به هر حال توصیه می شود جهت رفع این مشکل با پزشک معالج خود مشورت نمایید تا در صورتیکه این دارو موجب این حالت شده است این اختلال کنترل و بهبود گردد.

مینا

مقاله بسیار جامع کامل دقیق و همه چی تموم از نظر محتوا و درجه علمی و فونت مناسب با جوهر اندازه بود .سپاس از شما

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
از توجه تان سپاسگزاریم

ت

سلام دکتر برای درد کمر و عصب سیاتیک و استرس فلوکستین۲۰دادهروزی یکی، چرا بدنم احساس لرز شدید داره مخصوصا دستام انگار بدنم خالی میشه چرا؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
موردی که ذکر کردید از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد. بهتر است با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا راهکار مناسب اتخاذ گردد. از قطع مصرف دارو و یا تغییر دوز مصرفی به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

امیر علی

سلام مادر من 8 تا فلوکستین ایرانی مصرف کرده به قصد خودکشی پیش دکتر که بردم فقط یک آمپول زد و گفت بخوابه الان با گذشت 6 روز
پرش ناگهانی دست ها و همچنین لرزش و اضطراب ترس و دلشوره بسیار شدیدی داره
ممنون میشم راهنمایی کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
مواردی که ذکر کردید از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد. این حالات ظی روزهای آینده رفع می گردد اما چنانچه تشدید شد توصیه میشود حتما با پزشک در میان بگذارید.

مونا

سلام خسته نباشید پزشک چندماه پیش برای مادرم فلوکستین تجویز کرد قرار شد ماه اول دوز 10 استفاده کنن و از آن به بعد دوز 20 استفاده کنن ولی توی داروخانه های شهرمون فقط 10 را گیر آوردیم امکانش هست دوبار در روز دوز 10 را استفاده کنه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
بهتر است در این زمینه با پزشک معالجتان مشورت نمایید. بدون معاینه و ارزیابی بالینی شما نمی توانیم نظر دقیقی در این خصوص ارائه دهیم.

مائده

فلوکستین با پرپرانول هم تداخل دارد؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
در برخی موارد تداخل دارند. بستگی به شرایط فرد، دوز مصرفی و … دارد.
توصیه می شود در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

یعقوب

سلام من حدود۴یا۵ساله فلوکستین۲۰میخورم .علائم ترس. ضعف.لرزش دست و فشار.عدم تعادل داشتم. خوب شدم ولی یهوقطعش کردم دوباره علائم برگشتم.آیامیتونم دوباره مصرف کنم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
این دارو باید تحت نظر پزشک مصرف گردد و مصرف خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود.
توصیه می شود در خصوص مصرف این دارو و دوز آن با روانپزشک مشورت نمایید.
در صورت تمایل با مرکز شماره یک تهران تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

« قبلی
1

4
5
6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *