بانک اطلاعات دارویی

مصرف همزمان زولپیدم با دیگر داروها

مصرف همزمان زولپیدم با دیگر داروها

آمبئین1

پزشکان داروی زولپیدم  را برای درمان بی خوابی تجویز می کنند. ترکیب اصلی آمبئین به بیمارانی که در خوابیدن دچار مشکل هستند، کمک می کند وداروی آمبئین CR نیز برای افرادی که خواب آنها تداوم ندارد، موثر است.

گرچه پزشکان تجویز داروهای جدیدتر از جمله آمبئین را سالم تر از داروهای قدیمی تر می دانند، اما طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از این دارو همزمان با داروهای دیگر خطرات و عوارض جانبی به دنبال دارد.

تاثیرات زولپیدم

پزشکان داروی زولپیدم را به در گروه آرام بخش و خواب آور قرار می دهند، زیرا فعالیت مغز را کند می کنند. با کم کردن فعالیت مغز باعث افزایش خواب می شود. بنابراین بیماران قبل از خواب فقط باید از زولپیدم استفاده کنند و بین 7 تا 8 ساعت خواب را داشته باشند تا روز بعد دچار مشکل خواب آلودگی و یا مشکلات حافظه نشوند. این دارو همچنین احتمال فراموشی و مرگ زودرس را نیز ممکن است افزایش دهد و بدون نسخه پزشک نباید به هیچ عنوان بیش از دوهفته مصرف شود٬در غیراینصورت باعث اعتیاد دارویی و وابستگی غیرقابل جبران میشوند.

زیرا زولدم به خاطر تاثیری که بر روی مغز می گذارد، ممکن است باعث تغییر در حالت روحی شود، تغییراتی از جمله پرخاشگری، رفتارهای عجیب و غریب، توهم، اختلالات حافظه، مشکل در تمرکز، مشکلات حرکتی، اختلالات گفتار یا افسردگی شدید.

آمبئین0

داروهای ضدافسردگی

از آنجایی که زولپیدم دارای اثر آرام بخشی است، داروهای آرام بخش دیگر، مانند آرام بخش های ضدافسردگی، می توانند اثرات منفی زولپیدم را تشدید کنند. پزشکان داروهای ضدافسردگی را تجویز می کنند که برای درمان شرایط افسردگی روی مغز کار می کنند.

ضدافسردگی های سه حلقه ای، داروهای ضدافسردگی قدیمی تر هستند که حاوی ایمی پریمین و آمی تریپتیلین هستند. این داروها دارای تاثیر آرام بخشی هستند و در نتیجه نباید با زولپیدم مورد استفاده قرار بگیرند.

بهبود دهنده های حالات روحی

پزشکان برای درمان افسردگی، وسواس، استرس های ناگهانی، وسواس های پس از حادثه و اضطراب های اجتماعی،سرترالین، دارای نام عمومی zoloft، را تجویز می کنند.

سرترالین که متعلق به گروه داروهای شناخته شده به عنوان مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین مطرح می شود، با افزایش سطح سروتونین در مغز، به حفظ تعادل روانی کمک می کند. اثرات بهبود روانی سرترالین به وسیله ی تداخلات زولپیدم به طور مستقیم تحت تاثیر فرار می گیرد.

آرام بخش ها

بیمارانی که زولپیدم مصرف می کنند، باید از مصرف آرام بخش ها نیز خودداری کنند. داروهای آرام بخش که حاوی بنزودیازپین ها هستند، معمولا تحت عناوین زاناکس و والیوم شناخته می شوند.

پزشکان بنزودیازپین را برای درمان اضطراب، آشفتگی و اختلالات خواب تجویز می کنند. این داروها سیستم مرکزی عصبی  و فعالیت معمول مغز را کند می کنند و در نتیجه می توانند تشدید تاثیرات زولپیدم را به دنبال داشته باشند.

دیگر داروها

کتابخانه ی پزشکی ایالات متحده ی امریکا توصیه می کند که بیمارانی که زولپیدم مصرف می کنند، باید از مصرف چند نوع داروی دیگر خودداری کنند که عبارتند از داروهای ضد قارچ ایتراکونازول و داروهای ضدباکتری ریفامپین.

پزشکان ایراکونازول را برای درمان عفونت های قارچی ریه که در بقیه ی قسمت های بدن هم پخش می شوند و همچنین عفونت های قارچی انگشتان پا و ناخن ها، تجویز می کنند. ریفامپین باکتری را که باعث بیماری سل می شود، از بین می برد.

مرکز تحقیقات کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از دانشگاه بارسلونا

  مدیر کلینیک خواب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما

3.3
6
votes
امتیاز دهی به این نوشته

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان داروباکس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی داروباکس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎


درمان بی خوابی بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 


درمان افسردگی

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه داروباکس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان داروباکس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان اضطراب در منزل بدون دارو

عضویت
Notify of

guest


37 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی غلامی

سلام خسته نباشید
آیا مصرف زولپیدم همراه با دوولکستین و پرفنازین و آلپروزولام تداخل دارد من چند روزی هست سرگیجه و تنگی نفس و درد قفسه سینه ام بیشتر شده آیا از مصرف این دارو هاست و هر لحظه فکر میکنم به مرگ نزدیک میشوم

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
زولپيدم با داروهاى ذكر شده تداخل خاصى ندارد جز اينكه در همراهى با آلپرازولام ، اثر آرامبخشى و خواب آورى شان با هم جمع مى شود .
در مورد اين سوال ، دوز داروها و سن فرد و سابقه بيمارى جسمى ذكر نشده . ممكن است علائم مربوط به يك مشكل جسمى باشد . ترجيحا به پزشك خودتان مراجعه فرمائید.

لاله

با سلام
آیا مصرف ترازودون و سرترالین و زولپیدوم به طور همزمان در یک آقای 32 ساله مشکل ایجاد میکند؟

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

این داروها باهم تداخلاتی دارند ولی مصرف همزمان آنها در شرایط خاص و زیر نظر پزشک قابل انجام است

یهنام

من بک هفته در بیمارستان 505 ارتش زیر نظر دکتر قاسم زاده معالجه شدم اما بعد از برگشت دوزم به زولپیدم دو برابر شد دیگر توان بیمارستان ندارم ایا میتونم در منزل با داروهای قی و سر وقت کنار بزارم خیلی کمکم میکنید

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

نه این دوز زولپیدم در هنگام قطع خطر تشنج دارد و اینکار اصلا توصیه نمیشود

ملینا

سلام
من حدود یک سال است که به مصرف دوز بالایی از زولپیدم یعنی در طول روز 7 8 تا قرص 10 میلی گرم اعتیاد دارم، ایا امکان ترک این دارو بدون اقدامات خاصی وجود دارد؟

مجید

باسلام وخسته نباشید
مصرف همزمان زولپیدم با الپرازولام مشکلی ایجاد می کند
با تشکر

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

چرا اثرات و عوارض یکدیگر را تشدید می کنند و توصیه نمی شود.

یاسمن

من 20سالمه وافسرگی دارم که دکتر رفتم برا داروهای بوسپیراکس5و فلوکسامی50وکلرودیاز بوکساید 5داده همه این قرصا خواب ور هستند اما دوباره
من کمبود خواب دارم قرص زولپیدم مصرف میکنم میخواستم ببینم تداخل دارویی نداره

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
بهتراست در مواقع ضروری با مشورت پزشک خود از داروی زولپیدم استفاده کنید.

mari

با سلام من به دلیل استرس شدید امتحان نمی تونم بخوابم الان دو شبه این مشکل رو دارم اگه زولپيدم مصرف کنم فراموشی میده ??فقط چهار شب. قبلا اصلن استفاده نکرده ام خیلی اوضاع ام بده نه نمیتونم بخوابمم نه درس بخونم اگه دارویی با عوارض کمتر هست تجویز بفرمائید با تشکر

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
متاسفانه امکان تجویز و تنظیم دوز مصرفی به صورت اینترنتی نمی باشد .

داود

سلام خسته نباشید پدر من ۶۵سالشه و ۵سال میشه که قرص الپروزولام و پروپرانول استفاده میکنه و حدود یک هفته میشه که قرص سرترالین ۵۰براش تجویز کردن .به نظر شما با هم تداخل ندارن.میتونه سرترالین مصرف کنه یا نه؟؟؟متشکر

دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

سلام ، دوست گرامی، توصیه میشود با پزشک معالج پدرتان مشورت کنید. اگر داروهای قبل را وی تجویز کرده باشد جای نگرانی نیست، در غیر این صورت به پزشک معالج حال حاضر وی اطلاع دهید تا در صورت نیاز و تداخل، دوز دارو را تغییر دهد و یا داروی دیگری تجویز شود.

مسعود

باسلام من متوجه نشدم تو یکی از سوالات پرسیده بودن خوردن زولپیدم با الپرازولام مشکل ساز نیست ولی تو سوال اخر شما گفتین الپرازولام و زولپیدم و نمیشه با هم مصرف کرد؟؟؟؟؟

حجابی

باسلام من حدود سه سال زولپیدم مصرف میکردم البته چند بار قطع ناگهانی داشتم که دچار بیخوابی شدید شدم و مجبور شدم استقاده کنم من دوز ۱۰ مصرف میکردم الان از اواسط فروردین دوز پنج یک عدد مصرف میکنم اما باز هم به محض اینکه دارو رو قطع میکنم دچار بی خوابی شدید میشم لطفا راهنماییم کنید واقعا خسته شدم

گلزار دهباشی

سلام خسته نباشید من ده ساله قرص زولپیدم مصرف میکنم اگر قطعش کنم و الپرازولام رو جایگزینش کنم مشکلی ایجاد میشه برام؟

فاطمه

سلام من داروهای سرترالین آلپرازولام آمی تریپتلین و پروپانول که دکتر تجویز کرده مصرف میکنم
دیشب قرص زولپیدم خوردم که راحتتر بخوابم
اما امروز تنگی نفس و تپش قلب شدید گرفتم و نمیتونم براحتی نفس بکشم

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
چنانچه این حالت ادامه داشت توصیه می شود توس پزشک معاینه شوید. این دارو توسط پزشک و در صورت لزوم باید مصرف گردد و از مصرف خودسرانه پرهیز نمایید. زیرا در برخی افراد موجب عوارض جسمی می گردد و از طرفی می تواند با سایر داروهای مصرفی شما متناسب با دوز مصرفی، تداخل داشته باشد.

Khalili

سلام مصرف همزمان زولپیدم۵ روزانه یک عدد با ایمی پیرامین ۲۵ روزانه دوعدد عوارض بدی دارد ؟؟؟
و برای قطع قرص ایمی پیرامین ۲۵ روزانه ۲ عدد و شروع قرص اس سیتالوپرام ۱۰ چقدر فاصله زمانی نیاز هست ( بیمار خانم ۷۰ ساله بیمار آنریتمی قلب و تومور مغزی left cp angle میباشند ) با تشکر و تقدیم احترام

Essam

متشکر از شما و زحماتتان

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
از توجه و دیدگاهتان سپاسگزاریم.

حامد نصیری

سلام،من ۳۳ساله هستم و حدود ۲سال هست که به خاطر میگرن دکتر شبها برای خواب زولپبدم و ترانکوپین تجویز کرد،شبی ۲عدد زولپیدم ۱۰ و ۲ یا ۳ عدد ترانکوپین ۱۰۰،شبها حدود ساعت ۱۱ قرصها را میخورم ولی برای صبح بیدار شدن مشکل دارم،میخواستم بپرسم برای صبح بیدار شدن باید همین داروها را کم کنم یا داروی دیگه باید استفاده کنم؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم پاسخی ارائه دهیم.
توصیه می شود در این خصوص با پزشک معالج تان مشورت نمایید و از تغییر دوز مصرفی و یا قطع دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

امیر

سلام مصرف ۳ورق کامل زولپیدم ۱۰ با هم چه مشکلی پیش میاره؟

Karen

مصرف همزمان زولپیدم و کلازاپین مورد داره

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
بستگی به دوز مصرفی و مصرف سایر داروهای دیگر دارد.

ali Bahmani

قرص زلپیدم با قرص کلونازپام تداخل داره ؟
با اینکه زلپیدم کم کنم یا باکلونازپام ترکش کنم
نطرتونو میفرمایین دکتر عزیز

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
این داروها تحت نظر پزشک معالج و در دوز مناسب باید مصرف گردد.
در ارتباط با تداخل نیز، بستگی به میزان دوز مصرفی و سایر داروهای مصرفی تان دارد.
بهتر است حتما در این خصوص با پزشک مشورت نمایید.

رضا

سلام خسته نباشید دکتر جان زولپیدوم(دریمکس) با متادن تداخل داره؟؟
باعث استپ ریه میشه؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
پاسخ دقیق در این خصوص، بستگی به طول دوره مصرف، میزان دوز مصرف و … دارد.
به طور کلی دو موردی که ذکر کردید در صورت نیاز باید با تجویز پزشک و تحت نظر وی مصرف گردد.

Saman

سلام .مصرف این قرص zaبا موادمخدرروان گردان از جمله شیشه چه خطراتی دارد

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
بستگی به دوز مصرفی دارد. اما قطعا می تواند در برخی افراد مصرف همزمان این دو، عوارض جسمی ایجاد کند.

حسین

سلام وقت بخیر
آیا قرص زولیور با کولونازپام دچار اختلال دارویی میشود

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دهی، سوالتان گویا نمی باشد.
داروهایی که ذکر کردید باید تحت نظر پزشک مصرف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *