بانک اطلاعات دارویی

قرص دپاکوت/سدیم والپروات یا دپاکین/رهاکین برای چی خوبه؟ روش قطع | عوارض

قرص دپاکوت/سدیم والپروات یا دپاکین/رهاکین برای چی خوبه؟ روش قطع | عوارض

محتوای صفحه (قابل کلیک)

  • 1 رهاکین یا دپاکین یا دپاکوت یا سدیم والپروات یا والپروآت سدیم چه فرقی با هم دارند؟
      • 1.0.1 دپاکین برای چی خوبه؟
      • 1.0.2 موارد مهم در مورد دپاکین

رهاکین یا دپاکین یا دپاکوت یا سدیم والپروات یا والپروآت سدیم چه فرقی با هم دارند؟

تشنج و مغز

همه داروهای بالا، مشتقات والپروات هستند. برخی اسامی تجاری و برندهای اصلی و برخی نیز اسامی فرمول داروها هستند.

برخی محصولات والپروات عبارتند از: والپروات سدیم (Depacon)، دیوالپروکس سدیم (Depakote، Depakote CP و Depakote ER)، والپروئیک اسید (Depakene و Stavzor) و اسامی ژنریک آنها.

تفاوت بین موارد بالا زیاد نیست و اغلب اینها بجای هم بکار می روند ولی در برخی بیماران و برخی شرایط خاص، فقظ انواع خاصی از این داروها قابل استفاده هستند(1).

آشنایی با داروهای ضد صرع(تشنج): سدیم والپروات یا دپاکین(valproate) (5)

دپاکوت همان دیوالپروکس سدیم است و دپاکین همان والپروئیک اسید است.

والپروئیک اسید سریعتر از دیوالپروکس سدیم متابولیزه می شود که می تواند نیاز به دوزهای بالاتر را توضیح دهد. با این حال، حتی در دوزهای بالاتر، درمان با والپروئیک اسید به دلیل تفاوت در قیمت، همچنان ارزان تر از دیوالپروکس سدیم است. بطور کلی استفاده از داروهای ژنریک به جای داروهای با نام تجاری به کاهش هزینه های پزشکی کمک می کند.

برای تشنج و صرع داروهای گوناگونی استفاده می شود که استفاده از هر دارو بستگی به نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) دارد و انتخاب دارویی براساس عوامل متعددی صورت می پذیرد که بعضی از این عوامل عبارتند از : نوع تشنج،طول مدت تشنج،جنسیت بیمار،سن بیمار،قیمت دارو،علت تشنج و بیماریها و اختلالات همراه.

پس دقت نمایید که هر داروی ضد تشنجی برای هر فردی موثر نمی باشد و یک دارو ممکن است تشنج را در فردی کاملا درمان نماید ولی همان دارو در فرد دیگری باعث تشدید تشنج شود.

والپروات در تشنجات فراگیر همراه با بیهوشی،تشنجات با حرکات پرشی دست وپا و حتی در موارد صرع مقاوم به درمان کاربرد دارد.

عوارض والپروات: چاقی، ریزش مو، خواب آلودگی ، تغییر خلق و رفتار،احساس سرگیجه و سردرد(خفیف و معمولا گذرا)

این دارو علاوه بر تشنج در اختلالات دیگری نیز به کار برده می شود(مثلا در بعضی اختلالات رفتاری و بعضی انواع سردرد).

دپاکین برای چی خوبه؟

 

دپاکوت/دپاکین برای درمان انواع تشنج ، کنترل برخی شرایط روحی/خلقی (مانند فاز شیدایی اختلال دوقطبی ) و گاهی نیز برای پیشگیری از سردردهای میگرنی استفاده می شود. این دارو با بازگرداندن تعادل برخی از انتقال دهنده های عصبی در مغز عمل می کند (2) .

موارد مصرف این دارو بطور خلاصه عبارتند از (4):

  1. به عنوان تک درمانی یا درمان کمکی برای کنترل تشنج های جزئی (پارشیال) پیچیده و تشنج های ابسنس (ساده یا پیچیده) استفاده شود.
  2. درمان کمکی در انواع تشنج های متعدد که شامل تشنج های ابسنس نیز است.
  3. پیشگیری از سردردهای میگرنی.
  4. کنترل حمله حاد شیدایی (مانیا) مرتبط با اختلال دوقطبی.
  5. درمان نگهدارنده برای اختلال دوقطبی
  6. درمان افسردگی دوقطبی حاد
  7. درمان اورژانسی تشنج (بصورت تزریقی)

 

موارد مهم در مورد دپاکین

 

  1. به دلیل خطر کاهش ضریب هوشی، اختلالات رشد عصبی ، نقایص لوله عصبی و سایر ناهنجاری های مادرزادی عمده که ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد، سدیم والپروات نباید برای درمان زنان مبتلا به صرع یا اختلال دوقطبی که باردار هستند استفاده شود (3).
  2. همچنین برای پیشگیری از سردردهای میگرنی، سدیم والپروات در زنان باردار و در زنان در سنین باروری که از روش های پیشگیری موثر از بارداری استفاده نمی‌کنند، منع مصرف دارد.
  3. دوز مصرفی دپاکین بر اساس وزن بدن، سن و علت تجویز ممکن است تغییر کند و به همین دلیل باید اجازه دهید تا پزشکتان دوز این دارو را برای شما تنظیم کند.
  4. این دارو نباید در بیماران مبتلا به بیماری کبدی یا اختلال عملکرد کبدی شدید تجویز شود.
  5. دپاکین معمولا در ابتدا با دوز پایین شروع میشود و دوز دارو به مرور طی چندین هفته افزایش می یابد.
  6. بجز موارد ذکر شده برای دپاکین، پزشکتان ممکن است این دارو را در موارد دیگری نیز تجویز کند.
  7. بسیاری از داروها ممکن است در روزها و هفته های ابتدایی مصرف، افکار خودکشی را افزایش دهند، اگر چنین افکاری دارید حتما قبل از شروع دارو به پزشکتان اطلاع دهید.

 

جهت جلوگیری از عوارض شدید دارویی،تجویز و یا تعویض داروی ضد صرع همیشه باید زیر نظر متخصص مغز و اعصاب انجام شود.

دکتر امیری

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب (بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران)

5
2
votes
امتیاز دهی به این نوشته

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان داروباکس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی داروباکس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎


درمان بی خوابی بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 


درمان افسردگی

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه داروباکس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان داروباکس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان اضطراب در منزل بدون دارو

عضویت
Notify of

guest


209 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
islam shokouhi

با سلام پدر بنده دچار یک نوع بیماری اعصاب محیطی هستش که باعث متورم شدن پاها واز کار افتادن پای چپ شدو با تشخیص پزشک با امپول ای وی ای جی تحت درمان قرار گرفت وباداروهای کاربامازپین- گاباپنتین -پردنیزلون از بیمارستان ترخیص گردید ولی اما باز هم یه مقدار پاها تورم داشتند وبعد از یک تصادف پاها اسیب دید ودربیمارستان که بستری بود تقریبا دوروز دارو استفاده نکرده بود وذچار تشنج شد که با تشخیص دکتر بیمارستان داروی د پاکین وفینوتین تجویز شد وداروی قبلی کامل قطع شد ولی تورم پا کم نشد تقریبا یک هفته پیش پدرم مجدد شروع… Read more »

مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

سلام. طبق نظر پزشک معالج دارو باید مصرف شود. لزومی به استفاده همزمان دو دارو نیست و اثرات متعددی دارد. دکتر وهابی.

آرام

سلام من برای میگرنم حدود 14 روز است شبی 1 قرص دپاکین 200 میلی گرم مصرف می کنم از عوارضش مز ترسم به علاوه با این که قرص ld می خورم بازم خونریزی دارم ،اشکال داره قطعش کنم

دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

با سلام و احترام
در صورت مصرف دادروی دپاکین نیاز به بررسی دوره ای از لحاظ جسمی و تستهای آزمایشگاهی وجود دارد.در صورت نیاز به بررسی مجدد میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی مراجعه نمایید.

علی

سلام ببخشید دکتر برای میگرن ام قرص دپاکین یک دانه درشب و پرانول 20 وماپروتیلین25 نوشته بعد این قرص ها خواب اوری و گیجی می اورند ؟ اگه می اورند چی کار کنم ار بین برود زود چون امسال کنکور دارم 18 سالمه باید خوب مطاله داشته باشم لطفا راهنمایی ام کنید و لطفا بگید چی بخورم خستگی و خواب الودگی را از بین ببرد و راستی قرص فارماتون با ای قرص هایی که عرض کردم تداخل دارویی دارد ؟خیسلی ممنون از پاسخگویی کاملتان

دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

با سلام و احترام
ضمن آرزوی موفقیت در آزمون کنکور، توصیه میکنم که برای کسب اطلاعات دقیق به مقاله ای که در سایت در مورد داروی دپاکین وجود دارد مراجعه نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمائید.

فاطمه

با سلام من دچار آنوریسم مغزی شدم.دکتر برام دپاکین کرونو تجویز داد دو ماه قطعش کردم بعد بهم گفت باید دوباره به مدت یه سال بخوری.با اینکه قرص رو میخورم ولی باز یه بار تشنج کردم.میخوام ببینم طبیعیه؟بازم پیش میاد؟

مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

سلام. ممکن هست. بسته به آسیب زمینه ای داره. دکتر وهابی.

Aie

سلام من بیماری صرع داشتم و قرص دپاکین مصرف می کردم الآن پانزده روزه که به دستور پزشکم دارومو قطع کردم، اما چند روزه که سر درد می گیرم. میهواستم ببینم یعنی احتمالش هست که بیماریم دوباره برگرده؟ اگه خوب شدم و باردار شدم حالا مه دیگه داروییمصرف نمیکنم باز هم احتمالش هست که بیمایم به فرزندم انتقال پیدا کنه؟

eli

با سلام وخسته نباشد .خواهشمندم در صورت امکان سریعادپاسخم را بدهید
پسری 22ساله برای درمان تشنج حدودا 5 سالی میشود دپاکین کورنا 500 شبی یک قرص مصرف میکنم .میخواستم بدانم اگر از مصرف یک نوبت قرص مطمین نباشم .به گونه ای که به خاطر ندارم مصرف کرده ام یا نه و فراموش کنم .باید چه کاری انجام دهم؟آیا همین یک بار میتواند عوارض بعدی داشته باشد؟

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
در صورتی که همین یکبار باشد خیر جای نگرانی نیست.

المیرا

سلام 24 سالمه، حدود 10سال پیش برای اولین بار دچار تشنج شدم تا یه مدت بعد خواب دچار پرش دست چپ ویا دست و پای چپ میشدم، با مراجه به دکتر والپروات سدیم روزی یدونه تجویز کرد تا تابستون 91استفاده میکردم بنا به تشخیص پزشک داروهامو قطع کرد ولی چن هفته بعد دچارتشنج شدم به دکتر دیگه ای مراجعه کردم دیوالدین تجویز کرد اما بعد چن ماه دچار حالت های استرسو اضطراب شدید میشدم حس میکردم هر لحظه ممکنه تشنج کنم برای همین به دکتر دیگه ای مرا جعه کردم بعد گرفتن نوار مغز و ام ار ای گفت که… Read more »

مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

با سلام. آقای دکتر دهقانی در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس.

محمد رحيم پور

سلام برادرم از ٣يا ۴سالگي تشنج کرد با داروي کاربامازپين کنترل شد و پس از ٣سال تشنج قطع شد با اين شرايط دکتر دارو را قطع نکرد ١۵ساله بود که تشنج دوباره شروع شد الان ٢٧ ساله است و در ۴يا۵ سال اخير دوره تشنج تقريبا يک ماه دارد دارو هاي مصرفي اش (صبح:دوعدد کاربامازپين – _نصف والپروات سديم۵٠٠-نصف لوبل ۵٠٠ )و (ظهر :نصف کاربامازپين) و(شب مثل صبح) هميشه شب در خواب تشنج ميکند و به اين صورت است که يکدفعه بيدار ميشود جمله اي درباره اهل بيت ميگويد و اغلب سمت چپ بدنش شروع به پرش و لرزش شديد… Read more »

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
خانم دکتر وهابی و یا جناب دکتر دهقانی در تهران خانم دکتر نادری در شعبه کرج می توانند به شما کمک کنند.

فاطمه

دخترم 9 ساله است و از کلاس اول ابتدایی به دلیل شکایت از سردردهای مداوم و بعد از نوار مغز توسط پزشک دپاکین تجویز و استفاده می کند. شبی 250 میلی گرم. در ابتدای مصرف دچار ریزش موی شدید شد که پس از مدتی کنترل و بهبود یافت. مشکلی که الان دارم این است که به شدت از ناحیه شکم چاق شده است و این مسئله خودش را خیلی ناراحت و افسرده کرده است. آیا مکملی می توان در کنار این دارو برایش استفاده شود که کمی از چاقی شکمی او من شود. فعالیت به خوبی دارد و مرتب هر… Read more »

مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

سلام.
مجددا ویزیت شود تو سط متخصص مغز و اعصاب. و تصمیم گیری برای تعویض دارو. دکتر وهابی.

بهرام

سلام خدمت اساتید محترم من پارسال در بیمارستان بدلیل عفونت بیمارستانی یک بار دچار تشنج شدم ودکتر برایم دپاکین تجویز نمود که تاکنون مصرف میکنم حالا اگر بخواهم آنرا قطع کنم یکباره مشکل ایجاد نمی کند یا باید کم کم قطع شود با تشکر

ف

با سلام خانمی 28ساله هستم قبل از ازدواج بارداری سردرد شدید داشتم اما بعد از زایمانم سمت چپ پشت سر .پشت گوشم درد شدید احساس میکنم .با مزاجعه دکتر دپاکین داد .خواستم بدونم ایا امکان تشنج در من وجود داره یا نه.دکتر گفت احتمالا میگرن عصبی باشه

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
خیر این دارو در برخی موارد و با تشخیص پزشک برای درمان میگرن نیز تجویز میشوند.

حمید رضا

سلام نزدیک 7 ماه هست یک نوع سر درد در من شروع شده که گاهی از اوقات حالتی در من دست میدهد که احساس میکنم تمام بدنم خاموش میشود با سرگیجه ادامه دار دو بار به پزشک مغز اعصاب مراجعه کردم یکی در همان روزهای اول که گفتن چیزی نیست عصبی و بار دوم که دو اه پیش بود گفتم نوعی از تشنج هست چندین داو نوشتن که فقط دپاکین مصرف میکنم با مولتی سنتر در ضمن ویتامین d من 23 بود که بعد یک تزریق امپول 2 روز خیلی بهتر بودم در ضمن نوار مغزی هر دو مرحله را… Read more »

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
بهتراست با یک متخصص اعصاب وروان نیز ملاقاتی داشته باشید.

Amir

با سلام امیر هستم یه بار تسنج کردم‌ بعلت خوردن ترامادول از اون‌به بعد پزشکم دپاکین برام نوشت الان‌نزدیک به ۴ سال گه می خورم. ولی بعلت کمبود این قرص مجبور شدم مشابه دپاکین اورلپت رو مصرف کنم ولی از زمان مصرف قرص مشابه به درد و سوزش شدید کف پا و درد انگشتان پا و پاشنه دچار شدم. خواستم بدونم ربطی به عوض کردن این دو قرص با هم‌ داره؟ خیلی ممنون میشم ج بدید

فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

با سلام این دارو در کنار کار درمانی عوارضی نیز دارد مانند خستگی ،ضعف؛تهوع ،اسهال و …
عوارض را به پزشک خو اطلاع دهید

آبادی

با سلام دپاکین و رهاکین و قرص سدیم والپروات که شیشه ای هست درونش 50تا قرص داره چه فرقی باهم دارند ؟میشه توضیح بدید متشکر

مدیر بخش توسعه و تحقیق

سلام، بهتر است از پزشکی که برای شما تجویز کرده است اطلاعات بیشتر کسب کنید، چرا که مصرف خودسرانه این دارو ها، تبعات بدی برای بدن شما خواهد داشت.

اعظم

با سلام و احترام. خواهری 19 ساله مبتلا به صرع مقاوم به درمان دارم. با 60 کیلو وزن روزی 1500 میل دپاگین مصرف میکنه. از آخرین باری که دز رو بالا بردن یعنی حدود یک ماه پیش ریزش موی بسیار شدید گرفته. من آجیل، گوشت قرمز، کنجد، جوانه، غلات، شیر، قرص زینک(با دستور پزش) رو هروز تو رژیمش قرار دادم ولی بهتر نشد. خواهش میکنم تا دیر نشده اگه راهی هست معرفی کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

سلام دوست گرامی، بدون مشاهده و معاینه بالینی نمیتوان نظر داد، توصیه میشود به سایت http://www.tehranskin.com مراجعه کرده و با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. امیدوارم مشکل خواهرتان به زودی رفع شود.

مريم راهى

سلام چهار سال پيش توي خواب دو حمله پشت هم داشتم صرع كه اولين و آخرين حمله بود و تحت نظر پزشك بودم بعد از اون و تحت نظر پزشك دارو مصرف ميكنم تا به حال .مشكلم الان اينه كه تا كي بايد دارو مصرف كنم؟واين كه من كارم تدريسه وسط حرف زدن تمركزم ازبين ميره يادم ميره چى ميخواستم بگم احساس ميكنم عوارض قرصهاس به پزشكم گفتم دپاكين رو عوض كرد يك قرص ديگه داد با اين نام اكس كاربازپين ٣٠٠ اوايل خيلي كم بهتر شد ولي الان دوباره اصلا تمركز ندارم تا ميخوام حرف بزنم اسم هم يادم… Read more »

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی برای کنترل و درمان صرع باید به طور مرتب تحت نظر پزشک معالجتان قرار گیرید و دوره مصرف دارو نیز باید توسط پزشک معالجتان متناسب با شرایط جسمی و شدت اختلال تعیین گردد. بستگی به نوع تشنج و سیر بیماری دارد. برخی انواع تشنجات بعد از دوره دارو درمانی خوب می شوند ولی گاهی لازم است دارو سالها ادامه یابد.برای تمرکز و تقویت حافظه نیز روش های متعددی وجود دارد که تحت نظر روانشناس میتوانید این مساله را بهبود بخشید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. مقالات… Read more »

هادی

سلام من مدت 2سال است زیرنطر پرشک قرص دپاکین شبی 1عدد مصرف میکنم .سوالی دارم آیا شبی 1عدد تا اخر عمر برای من ضرر دارد چون از این حمله عصبی وحشت دارم .ممنونم

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی طول دوره ی درمان باید توسط پزشک معالجتان (متناسب با اختلال و شدت آن) تعیین گردد و از هر گونه مصرف خودسرانه پرهیز نمایید.

رضا نکویی

با سلام خانم بنده 21 ساله هستن و از 12 سالگی قرص های ضد صرع مصرف میکنن. یک دوره بارداری هم پشت سر گذاشته و الان یک پسر 16 ماهه سالم داریم خداروشکر. در دوران بارداری از لوبل 500 میلی در سه وعده استفاده میکردن. بعد زایمان خیلی عصبی میشدن و کم طاقت به دکترشون مراجعه کردیم و دپاکین 500 میلی به داروهاش اضافه کرد الان شیر بچه میدن خواستم ببینم ممکنه برای بچه مضر باشه و بین دپاکین و لوبل کدومش عوارض کمتری داره. ممنون میشم پاسخ بدید.

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست عزیز از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص،تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد. تغذيه از طريق شير مادر، در نوزادانی که مادر آنها در دوران شيردهی از اين دسته دارويی استفاده می نمايند، بايد برای سلامتی نوزاد بدون خطر باشد. مقدار دارويي که نوزاد از طريق شير مادر دريافت می کند بسيار کمتر از مقداری است که جهت کنترل تشنج در کودکان ، توسط پزشک تجويز می شود. توصیه می شود در این زمینه با پزشک معالج وی نیز مشورت نمایید.

عباس آیروملو

سلام
من 2 سال است که بخاطر اضطراب دپاکین 500 استفاده میکنم
دکتر بهم گفته بود که استخر نرم چون واسم خوب نیست
الان دیگه دکتر ایران نیست و فعلا در دسترس نیست
2 هفته است که میرم باشگاه با تردمیل تقریبا سنگین ورزش میکنم
الان خیلی آشوبم
خیلی گیج و منگم
آیا ورزش هوازی ضرر داره واسم؟
یعنی قرص دپاکین با ورزش هوازی منافات داره؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی به طور مستقیم خیر، ولی از آنجایی که این دارو ممکن است باعث ایجاد خواب آلودگی، تاری دید یا سرگیجه شود، بنابراین هنگام مصرف دارو فعالیت هایی که به هوشیاری کامل نیاز دارد را انجام ندهید. پزشک معالجتان با توجه به شرایط جسمی و نوع دقیق اختلال، مواردی ذکر کرده که در کنار مصرف دارو، نیاز به رعایت آن ها می باشد بنابراین مواردی که منع گردیده است بهتر است رعایت شود.

عباس آیروملو

با عرض سلام مجدد
بخاطر مصرف دپاکین، موهای جلوی سرم ریخته و کمپشت شده است
آیا پس از قطع مصرف دارو با نظر پزشک،ریزش مو متوقف شده و موهای ریخته شده مجددا رشد میکند؟
یا اینکه فقط ریزش مو متوقف میشود؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، دوست گرامی عوارض احتمالی مصرف دارو ها، بعد از مدتی از قطع مصرف، تحت نظر پزشک بهبود می یابد. بنابراین توصیه می کنیم در این زمینه با پزشک معالجتان صحبت نمایید. اگر موها مجددا رشد نکرد میتوانید با پزشک متخصص پوست و مو مشورت نمایید تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

محمدرضا

با سلام محمدرضا هستم 22 ساله از شیراز 3 سال پیش بود که وقتی از خواب بیدار میشدم دست و پاهام پرش داشت دکتر به من قرص دپاکین رو داد و خوب شده بودم تا اینکه 1ماه پیش شب قرصم رو نخوردم و صبح پرش داشتم و بعد از ربع ساعت تشنج کردم میخواستم بدونم آیا این تشنج ناشی از عوارض قرص هست یا خیر؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام، بله دوست گرامی می تواند از فراموشی و عدم مصرف به موقع باشد.
سعی کنید مصرف قرص را فراموش نکنید و طبق برنامه مشخص و تعیین شده از سوی پزشک مصرف گردد.

امیر

با سلام اینجانب ۳۹سال دارم مذکرومجرد درجمع بیماران سمج امیدواربدرمان مانندسریش به پزشکان میچسبم البته کاملا نامحسوس الان که ۴سال تاتشخیص بیماریم میگذرد متوجه اختلالاتی که درگذشته داشتم که در دبیرستان یکدفعه حالم بد میشد و چشمان همه جاروسفیدونقطه نقطه مثلا حمام یااستخرآب گرم حالم رابدمیکرد وبعضا درانجام امورحالت ذهنم دورتندمیشد تادر۲۵ سالگی درمحل کاریکدفعه بدنم افت شدیدی کرد و سمت چپ پائینی قلب یاپانکراس احساس دردسوزنی داشت که دراورژانس نوار قلب نرمال بود و پزشک رفلکس صفراوی و… تشخیص دادوگفتن تکرارخواهدداشت بعداز۴ماه این دکترآن دکتر توکلی چک آپ نرمال بودن تااینکه دکترغددمشاوره روانپزشک دادن و پزشک ۳داروی بنام کلونازپام… Read more »

آرمین

سلام ببخشید دپاکین مانع درس خوندن نمیشه؟ چون من اخیرا اصلا نمیتونم روی یک موضوع تمرکز زیاد داشته باشم و از نظر تحصیلی به شدت افت کردم؟ بعد از ترک دپاکین این حالات از بین میره؟ بار آخری که به دکتر مراجعه کردم یک نوار مغز گرفتن و گفتن که تقریبا عادی شده و شش ماه دیگه دارو رو مصرف کنم کافیه به نظرتون امکان داره بعد از اتمام دوره مصرف دارو باز هم تشنج کنم؟ سه سال پیش فقط دو بار تشنج کردم به دلیل کار زیاد با کامپیوتر دیگه هیچ وقت سابقه تشنج نداشتم اخیرا دچار افسردگی هم… Read more »

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
به طور کلی کاهش تمرکز از عوارض مصرف این دارو نمی باشد.
بهتر است در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
در خصوص پاسخ درباره احتمال تکرار تشنج پس از قطع مصرف دارو، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم پاسخ دقیقی در این خصوص ارائه دهیم.
در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

« قبلی
1
2
3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *