بانک اطلاعات دارویی

ریتالین چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

ریتالین چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

ریتالین چیست؟

قرص افزایش حافظه
ریتالین(متیل فنیدیت) یک محرک سیستم عصبی مرکزی است که روی مواد شیمیایی موجود در مغز اثر می گذارد و منجر به کمک در کاهش علایم بیش فعالی و کنترل تکانه می شود، ریتالین برای درمان اختلال کمبود توجه و اختلال بیش فعالی با کمبود توجه استفاده می شود.

همچنین در درمان اختلالات خواب نیز مصرف دارویی دارد. ریتالین وقتی برای اختلال کمبود توجه مورد استفاده قرار می گیرد باید حتما همراه با یک برنامه درمانی شامل مشاوره و یا درمان های دیگر باشد.
ریتالین ممکن است برای اهداف پیشرفت در عملکرد نیز مورد استفاده قرار بگیرد که البته این مورد در راهنمای دارو ذکر شده اما نمی تواند به این قصد مورد مصرف قرار بگیرد.
ریتالین در مواردی که ابتلا به گلوکوم،تیک،تحریک پذیری یا سندرم تورت، اضطراب شدید یا تنش وجود داشته باشد نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

Ritalin-SR-20mg-1000x1000

 

.فاطمه امیری

فاطمه امیری – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و نوروتراپیست

1
1
رای
امتیاز دهی به این نوشته

بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان داروباکس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی داروباکس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎


درمان بی خوابی بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 


درمان افسردگی

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه داروباکس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان داروباکس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان اضطراب در منزل بدون دارو

عضویت
Notify of

guest


30 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
محمود

ممنون بابت مهربونیتون که این سایت رو فعال کردید.لطف کنید آدرس دقیق کلینیک رو بدید.جای ندیدم

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

با سپاس از حسن نظر شما

آدرس دقیق کلینیک را برای جلوگیری از مراجعه بدون تعیین وقت قبلی و جلوگیری از ازدحام جمعیت نگذاشته ایم. در صورت تمایل به مراجعه جهت کسب اطلاعات تماس به صفحه تماس با ما مراجعه کنیدو پس از تعیین نوبت مراجعه نمایید.

با تشکر

معین

با سلام من مشکل خواب زیاد دارم ، در واقع روزی حداقل 11 تا 12 ساعت می خوابم شبا بیدارم و روزها می خوابم 25 سالمه و از چند سال پیش اکثر قرصهای ضد افسردگی مثل فلوکستین ،ایمی پرامین،اورپ فورت و … رو مصرف می کنم ولی هیچ اثری ندارند و بیشتر باعث خواب آلودگی می شوند . آیا مصرف ریتالین می تواند برای من تجویز باشد؟

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

سلام
ابتدا باید نوع اختلال خواب شما مشخص شود و سپس نوع درمان تعیین گردد. در صورت تمایل بررسی تشخیصی برای آقای دکتر امیری نوبت ویزیت بگیرید.
سپاس

معین

من تهران نیستم نمی تونم بیام.دکتر گفت علت اختلال خوابم افسردگی و استرسه آزمایش دادم هیچ مشکل پزشکی نداشتم .اکثرا بی قرارم و یا بیحال و حوصله و میل هیچ کاری رو ندارم.چند روزی که ریتالین مصرف می کنم از نظر روحیه و تمرکز اثرات مثبتی داشته ولی شنیدم با قطع مصرف اثراتش هم از بین میره.جدا از بحث علت استرس و … آیا قرصی هست مثل ریتالین که خواص اونو داشته باشه(باعث ایجاد تمرکز و حوصله و انگیزه برای انجام کارهای روزانه مثل درس خوندن بشه)ولی وابستگی نیاره و بشه دائم مصرف کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
با سپاس

سارا

حالا کجا گیر میاد که بریم بزنیم ؟

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

سلام
خیر متاسفانه

ایرج

با سلام
من مشکل کسالت و بی حوصله اگی دارم.نه دارویی مصرف می کنم نه اعتیاد دارم .هر 3 سال یک بار میرم دکتر اون هم اگر سرما خوردگیم شدید باشه. روی کارم تمرکز ندارم.مثل قبل شاداب و پر انرژی نیستم. یه نفر ریتالین رو بهم پیشنهاد کرد.ولی استفاده نکردم.لطفا من رو راهنمای کنید

با تشکر

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
شما می توانید برای دکتر محمدی جهت مشاوره نوبت ویزیت تهیه کنید.

مجتبی

با سلام
جایگزین ریناتین چه قرصی هست که بشه بدون نسخه تهیه کرد؟
من 32 ساله هستم و تمرکز ندارم روی درسم یا اینکه اصلا نمیفهمم مفهومه درسم را
لطفا راهنمایی کنید

مجتبی

با سلام
من 32 ساله هستم برای تمرکز مشکل دارم و درسم را نمیفهمم
ریتالین هم بدون نسخه نمیشه تهیه کرد
جایگزین چیست
لطفا راهنمایی کنید
با تشکر

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
می توانید از روش غیر دارویی نوروفیدبک استفاده کنید و برای بررسی های بیشتر می توانید برای خانم عبداللهی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

مهران

سلام من مشکل تمرکز دارم به جز ریتالین چی مصرف کنم

دکترنمیام راه حل بده کیسه ندوز

جواد

سلام من واسه کنکور میخونم ام اصلاتمرکزندارم وهرچی میخونم یادم میره میشه راهنمای کنید که میتونم رتالین مصرف کنم یانه لطفاسریع جواب بدین ممنون.

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

خیر توصیه نمیشود

عطیه حسینی

سلام من قبلن ریتالین و مودافینیل مصرف میکردم خیلیخوب شدهبودم خیلی به خاطر مسیر طولانی نمیتونم پیش دکترم برای نجویز دارو ها برای کدوم متخصص وقت بگیرم؟

مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

خانم دکتر محمدی

نیلا

سلام،برادر من دچار استرس شدید هست ،د به مدت پنج ساله که دیازپام هم وریدی و هم خوراکی مصرف میکنه ،یکسالی وریدی مصرف نمیکرد چون رگهاش دیگه خشک شده بودند ولی چند وقت پیش دوباره استرسهاش که شبیه به پانیک هست شروع شد و دوباره مصرف وریدی رو شروع کرد ولی رگهاش دیگه جواب نمیدن و یک سرم معمولی هم نمیتونه بزنه ،مصرف برادرم سی میلی گرم بود ولی جدیدابا ۴آمپول در روز هم آرامنمیشه،و همچتان احساس التهاب و استرس در ناحیه معذه و قلبش میکنه،الان خسته شذه ازین وضع باید چکار کرد چطوری دیازپام رو ترک کنه و اینکع… Read more »

محمد

باسلام وعرض خسته نباشید
بنده چندوقتی بود دچار افسردگی شدید شده بودم وبا مراجعه به روان پزشک فلووکسامین و دیازپام و هالوپریدول مصرف کردم و بهتر شدم اما تمرکز نداشتم فراموش کار شدم با مراجعه دوباره برام ریتالین تجویز کردن .با خوندن عوارضش توی مصرف کردنش تردید دارم لطفا راهنماییم کنید
با تشکر

دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

با سلام و احترام
با تجویز پزشک و زیرنظر ایشان و در مدت تعیین شده توسط ایشان و با مقدار تجویز شده موردی ندارد.

میلاد

سلام من طبق نظر روانپزشک نزدیک به یک سال و نیم هست بدلیل بیش فعالی ریتالین مصرف میکنم یکی صبح یکی ظهر و یکی عصر.مصرف بلند مدت ریتالین مشکلی نداره ؟و تازگیا دیگه اون اثرات قبلی رو نداره چیکار کنم؟

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام
هر داروی شیمیایی بدون عارضه نیست ولی گاهی ما مجبوریم بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کنیم . بله گاهی در دراز مدت بی اثر میشود وبهتراست تحت نظر پزشک متخصص تان دوز دارو تنظیم گردد.

رویا

سلام.آیا ریتالین برای افرادی که پانیک دارند ممنوع است یا به بهتر شدنشان کمک میکند؟

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

باسلام
جز درمان های خاصی پنیک نمی باشد

سامان

سلام ایا ریتالین برای افسردکی شدید تجویز میشود

مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

سلام در برخی موارد همکاران تجویز می کنند ولی بسته به شدت،علائم اختلال در شما دارد .

Masomebyranvand1367

سلام من یک پسر 8ساله دارم که الان ۴ساله دکتر روانپزشک میبرم تا دو سال ریسپریدون و یک چهارم ریتالین میخورد بعد دکترشو الان یک ساله عوض کردم ریتالینشو زیاد کرد یعنی روزی سه وعده یک چهارم بعد از چند ماه اریپیپرازول هم میخورد ولی خیلی پرخاشگر شده بود بعد از چند ماه ب دستور دکتر دیگه بهش ندادم بعد از اون ریتالین ۱۸میل و ریسپریدون یه دونه میخوره بعد از یک ماه دوز ریتالین زیاد شد الان از اون موقع تیک گرفته واصن نمیتونه یه جا بشینه دوبار دکتر دارو رو عوض کرده ریتالین ۱۰ میل میخوره روزی سه… Read more »

دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

سلام دوست عزیز
مواردی که اشاره کرده اید از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد. البته جهت پاسخ دقیق در این خصوص و اینکه این حالات ناشی از بیش فعالی و یا سایر حالات در وی باشد نیز این احتمال وجود دارد که نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی وی می باشد. توصیه میشود در این خصوص حتما با پزشک معالج وی صحبت نمایید و از قطع مصرف دارو و یا تغییر دوز مصرفی پرهیز نمایید.

محمدرضا بازیار

من فیبرو میالژیا دارم ریتالین برا فیبرو خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *